top of page

Sinds ik niet meer drink

Bijgewerkt op: 29 feb.

Ik wil effe mijn gevoel neer schrijven sinds ik niet meer drink , ik zal ook regelmatig erover schrijven .

hoe ik mij erdoor voel , hoe mijn lichaam erdoor is veranderd , hoe mijn gezondheid verbeterd is ( nieren ) , meer mijn inzicht op ons leven . Laat mij ook duidelijk zijn dat mijn gezin alles is voor mij .

zij zijn dan ook namelijk mijn redding .




Velen onder jullie weten ondertussen dat ik niet meer drink , sinds 23 oktober 2021 . Het gaat eigenlijk best goed met me en mijn dierbaren , dus dank je ervoor maar ook voor jullie geduld . Ik weet dat ik niet de gemakkelijkste was in die periode . Wat ik nu zal delen met jullie is een stuk dat heel persoonlijk ligt en ik wil ook aantonen dat je niet hoeft te schamen om hulp te aanvaarden als ze je er bieden . Het is voor velen een taboe of Ze ontkennen het maar merken het niet eens van zichzelf dat ze te veel drinken en ja ik heb dit ook meegemaakt . Om te stoppen met drinken heb je echt steun nodig van je dierbaren wat velen niet meer hebben omdat ze bv hun dierbaren kwijt zijn geraakt , wat ik je kan meegeven is praat erover en volg de signalen dat je dierbaren je geven zij kennen u het beste , zij zien jou veranderen en op een manier dat jij jezelf niet ziet . I know ... het is gemakkelijker gezegd dan gedaan , het een hele weg dat je moet afleggen . Ik ga eerlijk zijn ik kon het goed wegsteken maar mijn dierbaren kende mij door en door dankzij hen is er aan het alarmbelletje getrokken geweest en ik ben hen daar nog steeds dankbaar voor


Hoe is het bij mij begonnen .

Wel als kind heb ik het thuis niet anders gezien dus voor mij was het de normaalste zaak dan opeens ben je een tiener… alle ge denkt enkel aan uitgaan en drank . Zo ging het jaren door wilde Yentel in actie altijd plezier verzekerd tot een bepaald punt was ik niet meer aangenaam … Ik neem medicatie voor mijn nieren en je weet medicatie en drank geen goed idee waardoor ik black-outs kreeg … de volgende ochtend opstaan met enorme katers niet meer weten hoe ik thuis ben geraakt . De wilde ik, zal jullie een bv geven wij waren aan het uitgaan eindelijk eens tijd voor ons en de vrienden . Eerst gingen we lekker gaan eten daar dronken we iets ik had al 2 mojito's binnen terwijl de rest nog maar aan hun eerste was en mijn volgende had ik besteld ze zeiden tegen mij amai gij hebt dorst zeker mijn antwoord was nee zu tis nog heel op het gemak en ik ken ook geen stop eens ik drink , De avond vorderde het was allemaal plezant tot ik de drempel had bereikt de avond was begonnen met mojito , rode wijn , gin tonic , duvel , tequila en pure vodka van de fles wss had ik nog wat andere drank binnen . Ik kon wel het ene ander verzetten … jah toen ik dat punt heb bereikt dat ik niet meer op mijn benen kon staan ik was de hele tijd aan omver aan het vallen. Het heeft mij heel veel moeite gekost om eraf te blijven en dat is nog zo bv je kijkt naar tv en ziet iemand smakelijk een glaasje rode wijn te drinken en je zit daar met je glas water , verschrikkelijk … maar zoals ik al zei door de hulp van mijn beste vriendin Lisa Lefevre kan ik eraf blijven heb ik het soms moeilijk dan praat ik erover met hen maar ook de man van Lisa ben ik dankbaar voor zijn steun die staan altijd voor mij klaar maar dat is ook omgekeerd … er wordt ook veel minder gedronken op het werk ik wil ook mijn collega's daarvoor bedanken of in mijn aanwezigheid… mijn lichaam is na enkele weken zichtbaar gaan veranderen , minder gezwollen , mijn huid is ook gezonder , ik voel mij ook fitter zoals jullie al gemerkt hebben ben ik terug gaan fitnessen en gaan dansen meer energie… ik deel dit graag met jullie want iedereen heeft wel iets in zijn leven dat ge denkt ik dit niet aan jawel je kunt dit wel zoek afleidingen bv bij mij was breien lezen schrijven stel doelen in je leven dat je zeker wilt bereiken maar doe er iets mee en blijf niet de pakken zitten want zo ga je niet vooruit in het leven … ik hoop dat ik jullie wat inspiratie kan geven door dit te delen met jullie , hebben jullie nood om erover te praten laat gerust hier onder een berichtje na …

Ps : … Lisa jij bedankt voor alles en de rest van mijn dierbaren ook bedankt voor jullie steun


Dikke zoen Yentel

409 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Altijd avontuur verzekerd

Het was weer z'n dagje :D . Ik voelde het zo aankomen het begon al vanaf het moment dat ik opstond alles viel tegen :D Koffie laten vallen , mijn kinderen te laat op school , ja ja Yentel was nog drom

bottom of page